Sunday, March 20, 2011

~~Saya Kebingungan -_-''

credit to husnatul arbain


assalamualaikum n hellllooooo to the great gorgeous fantastic sweetie pie followers... as usual.. again *addicted!! huhu...-_-'' uuwaaa.. followers!! bantulah saya... sobs2... saya amat-amatlah kebingungan dan buntu sekarang memikirkan tentang buku cerita kanak-kanak saya... =( ini adalah karya saya yang pertama... *actually nak masuk contest about pencarian penulisan kreatif buku cerita kanak-kanak.. dan saya dah tulis 2 cerita!! karya yang pertama cerita agak membosankan... again, tak sesuai untuk kanak-kanak berumur antara 3-6tahun.. so saya tulis lagi... again!! cerita dah menarik sikit tapi still panjang.... =( 7pages!! nak ke budak-budak tu baca cerita yang panjang macam tu? uuuwaaa... saya dah migrain giler fikir pasal buku cerita nih... *padahal esok ada test untuk hubungan etnik... =P kalau nak diikutkan, tak de la penting sangat kan buku cerita ni.. it just a contest!! tapi saya nak jugak.. bersemangat menulis hari-hari.. saya tak kisah tentang hadiah ataupun apa-apa... saya cuma nak buku saya dibukukan je.... *kisah la jugak tu kan??? kan,kan,kan??? tapi saya nak....nak,nak,nak..... sobs..sobs...
ada kawan-kawan yang membantu jugak..macam memberi sedikit idea untuk cerita saya.. tapi tiap kali dah selesai tulis, dan kawan cakap panjang sangat...nanti takut diorang tak nak baca..hmmmm... agak down la kan... =( apa saya nak buat? anda rasa? patut tak saya hantar je karya saya? atau saya buat cerita lain? tapi ni la masalah saya!! bila dah start menulis, langsung tak boleh nak berhenti... akibatnya, jadi panjang berjela! huh.... what to do, what to do...lalalalala.. ada yang cakap, letakkan diri anda sebagai kanak-kanak.. yup, saya dah buat pun... siap bercakap seorang diri... buat gaya dan sebagainya.. *layak jadi guru tadika.. tapi cerita saya still panjang jugak.... =( apa saya patut buat? putus asa? atau hantar je karya saya? syira cakap jangan takut mencuba... tapi saya dah cuba 2kali dah ni... *baru 2kali?? lagi sekali soalan saya.. apa patut saya buat? patut tak saya ambil semua kritikan sebagai penghalang? atau semangat untuk saya lebih berusaha? due date nak hantar dah dekat sangat... 23hb ni last.. sempat ke... saya ada komitmen lain yang lebih penting...study, assignment, test, kuiz... *tapi buku ni penting jugak..... =( ada cadangan? seriously saya tengah headache sekarang.. haha.. baru buku cerita kanak-kanak.. belum lagi novel dan sebagainya.. saya cepat mengalah.... apa ni... ni bukan resepi saya... =( sobs2.... doakan kejayaan saya... semoga saya berjaya.. saya nak sangatscerita saya dibukukan... nak sangat sangat......

last but not least... wish me luck.. nanti saya beritahu apa keputusannya.. *saya buat cerita lain atau hantar je karya asal... =) kalah menang lain cer... haha.. 

p/s: resepi untuk hari ini.. tiadakaitan dengan luahan perasaan diatas...
"....larutkan kebencian dari hati diganti kebaikan..
hulurkan bantuan insan yang memerlukan....
gaulkan ketawa riang, kasih dan sayang dari hati...
tambahkan kemaafan yang ikhlas dan berikan kepada teman sejati.... 
sesiapa yang mendapatnya..
terserah kepada kamu...
seluruh dunia boleh menerimanya jika ini yang anda mahu..."
*credit to buku husnatul arbain... XD

No comments:

Post a Comment