Thursday, March 24, 2011

~~Cerita Pertama Saya - WIRDA DAN TONG KITAR SEMULA

assalamualaikum n heeellllloooooooooooooooooo to the great gorgeous sweetie pie followers.. ^^ 
Alhamdulillah, saya rasa gembira sangat-sangat yang akhirnya saya berjaya jugak siapkan dan hantarkan cerita kanak-kanak saya.. heheh.. ingat lagi tak?? tak? tak?tak??? cerita ini saya berikan tajuk:

WIRDA DAN TONG KITAR SEMULA...

hehehe...suka sangat la dia ni dengan nama Wirda tu.. cerita yang ringkas, padat dan akhirnya sesuai dibaca oleh kanak-kanak yang berumur dalam linkungan 3-6tahun.. cerita yang pendek! suka,suka,suka... XD nak cerita kat sini pun mesti boring kot... lain la kalau follower saya umur 3tahun...ada tak? =P

sekarang tinggal tunggu pengumuman sama ada cerita tu berjaya menarik hati para juri atau tak.. kalau menang, Alhamdulillah..cerita saya akan dibukukan.. jika tak, saya tak kisah..*kisah sikit je.. dan akan cuba yang lebih baik pada masa yang akan datang... =) 
hey, tak lupa terima kasih buat semua kawan-kawan yang banyak memberi semangat dan menyumbangkan idea! thanks a lot guys... siap ada yang ajak pergi MPH semata-mata nak usha buku kanak-kanak dekat sana.. thanks to Husna, Syira, Aqilah, khairul azri dan lain-lain.. kerana kamu semua saya masih bersemangat untuk terus menulis dan menulis walaupun telah gagal beberapa kalinya.. heheh XD

tadi saya pergi tengok satu pameran berkaitan dengan Bioscience & Bioengineering... Sumpah rindu giler nak study bio... =( tadi ada beberapa model yang diorang buat... macam model virus HIV, mumps virus, model DNA, dan model protein-phospholipid bilayer...


waaaahhhh... giler rindu... try untuk ingat-ingat balik apa yang kitorang da belajar time di matrikulasi dulu... sebab biology nie setiap yang kita belajar boleh apply terus dalam kehidupan harian... =) macam biasa, nak share sikit.. ahaks.. tentang kenapa sesetengah orang akan rasa berdebar dan menggigil selepas minun nescafe atau kopi?? yup, great! dalam nescafe dan kopi ada kandungan kafein.. dimane mengambil kafein dengan jumlah yang berlebihan akan menyebabkan heart beat increase.. lub dub tu... berdebar dengan lajunya..... =) apa-apa hal pun dia akan sent kat otak.. dan otak akan membaca maklumat.. hebat kan??sama jugak macam dadah la... tapi kafein tak bahaya.. but boleh menyebabkan ketagih jugak.. so guys, even study sampai lewat malam pun, try to avoid ambil kafein nie.. minum la susu ke ape asalkan kurangkan pengambilan kafein.. pengambilan kafein yang berlebihan boleh menyebabkan kemandulan jugak! -credit to khairul azri..=) thanks untuk informasi ni.. 

hmmmm.. ape lagi nak citer?? oh ye! i got so many tests, assignment next week... huh...-_-'' agak busy sikit la.. dengan program jejak budaya sarawak lagi yang saya & shira nak kene uruskan.. wah... surat-surat, panggilan telefon ke sarawak, tarian, boria, drama muzikal dan sebagainya... @_@.. memang headache la... tapi tak pe, kami akan uruskannya dengan perlahan dan tenang... insyaAllah, semuanya akan berjalan dengan lancar... =)

okay then, nothing more to share.. see ya!

p/s: resepi hari ini....
".....nilainya hidup pada memberi..." =)   


nak upload gambar tapi lembab sangat... haaiiiishhhh...-_-''

No comments:

Post a Comment