Friday, March 11, 2011

~~Telekung? Tak Perlu.. =)

assalamualaikum to all... ^^ well, semua yang intan cakap tidak menjadi kenyataan!! kononnye tak nak post ape-ape lagi.. tapi tewas jugak akhirnye.. haha... lol XD

jam menunjukkan pukul 12.15 tengah hari, tapi intan baru je bangun... penat sebab have fun dengan kawan-kawan semalaman!! haha.. ye ek? tak la semalaman, tapi hampir la... =P thanks to all the great friends!! ^^ memang enjoy sangat2 n lupa semua perkara yang berlaku sebelum ni... memang rase kehilangan semalam.. satu perasaan yang intan tak tau kawan-kawan yang lain rase ke tak.. salah intan.. =)

sebenarnye intan nak cerite tentang telekung.. tibe-tibe intan teringat pulak tentang hal ni yang dah berlaku beberape minggu lepas..

setiap hari isnin n selasa, kelas kami akan balik lewat.. sebab ade lab practical n kelas etnik.. jadi, kami kena tunaikan solat dekat Masjid Sultan Iskandar untuk solat zohor dan asar.. =)

kerana kemalasan yang amat sangat untuk bawak telekung, *alasan: beg dah berat sangat dengan lab coat, buku-buku dan juga 'kitab suci' atkin's... =P jadi intan selalunya akan guna je telekung yang dah sedia ada kat masjid tu.. tapi, kena la datang awal sikit sebab memang ramai students lain yang solat kat sana... =)

memandangkan hari tu sampai lewat sikit kat masjid, jadi tlekung pun dah habis.. =( memang nak sangat solat berjemaah dengan yang lain.. tapi tak pe, intan pun pegi la ambil wuduk dulu... selesai ambil wuduk, azan pun berkumandang... intan pun tengok diri intan, tengok pakaian yang intan pakai.. >> baju kurung, tudung, stoking..

jadi, dengan berbekalkan pakaian yang ada, intan pun solat berjemaah sekali dengan yang lain.. dengan hanya berbaju kurung, bertudung, berstoking dan bersarung tangan.. =) malu jugak orang pandang tapi tak salahkan? sebab intan dah memenuhi syarat untuk seorang wanita menunaikan solat -menutup auratnya kecuali muka dan tapak tangan..

rakyat Malaysia selalu berpendapat, bila tak de telekung, tak boleh solat.. alasan yang biasa sangat... tapi sekarang, dah tak de alasan untuk tak menunaikan solat.. sebab dengan hanya memakai pakaian yang menutup aurat, kita dah boleh solat.. XD

so guys, telekung? tak perlu.. =)

No comments:

Post a Comment