Monday, March 14, 2011

~~Cincin untuk Saya??

assalammualaikum dan salam sejahtera buat semua followers.. ^^ 

i just finished my lab practical.. actually, kami tak de buat apa-apa pun.. haha.. *saya je.. sebab today's experiments is about virtual chemistry report.. means, buat experiment by using laptop.. huh, si kecil molek saya tu a.k.a that purple white cute lappie asyik buat hal sejak dua menjak ni... asyik hang again and again everytime i turn on 'him'...i don't know why...=) sis cakap, saya dah ternak virus, memang la hang... haha XD but i still does not have time to bring him to see the 'doctor'.. seriously, i am so busy doing all my works! *ye eh?? bukan you lepak giler ke? =P

well, i got some works to do.. like my organic lab report, assignments for thermodynamic, study for hubungan etnik because i got test this week.. great to hear that the test this evening is cancelled.. haha.. since that malam tadi asyik kehulu kehilir pergi bilik bella dan sabrina... *ehem.. =P but memang saya tak rasa nak study pun.. ngantuk giler tak tau kejadah ape saya buat petang semalam.. ahak..   

serious guy, saya memang risau giler nak final exam nih.. the reason is because saya langsung tak risau nak study!! oh please.... tolong lah risau... =( mood untuk study datang tak menentu.. kadang-kadang mood tu datang time saya sedang bermeeting dengan family jejak! haha.. time tu la nak tunjuk rajin bukak buku.. padahal orang lain duk sibuk bermeeting... macam mana la pengarah tak jeling.. hak3

okay then, menyimpang jauh dari topik asal.. =) macam biasa, saya tiba-tiba je teringat something.. something that happened few years ago.. tahu tak time tu i'm only 6! kejadah? tapi saya masih ingat lagi kisah ni.. kenangan yang tak dapat saya lupakan.. saya memang senang sikit nak ingat benda-benda macam ni.. citer time umur 4,5 tahun pun ingat lagi.. tapi selalunya citer tu tentang kenangan pahit dan manis yang memang tak kan saya lupakan.. *nanti saya cerita tentang kisah dikejar angsa abah! -_-''

back to the topic, masa tadika dulu, dah lupa nama tadika apa tapi dekat felda nitar 2, johor.. masa ni abah still lagi kerja kat sini.. as a manager.. and tadika tu just belakang office abah je.. so, tiapkali abah pegi keja, abah angkut la saya sekali.. eh, tunggu dulu! lepas ma tocang rambut ni dulu... hahaha

dalam tadika tu, ada 3 kelas je... dan ada 3 cikgu.. so boleh imagine la yang murid-murid dia tak ramai sangat.. memandangkan abah manager, so semua orang kenal abah.. dengan anak-anak abah ni sekali... XD popular la konon.. okay, dalam kelas saya ada seorang budak lelaki nih.. *time tu budak lagi.. nama dia Firdaus.. *ko ingat lagi ke tak firdaus? haha

tak tahu la apa yang menarik sangat dengan budak bertocang satu tiap kali ke kelas di tadika nih.. firdaus ni suka sangat...  siap cakap depan-depan lagi.. ''saya suka awak..'' haha.. saya pulak jenis yang control cun.. mana la suka budak lelaki time tu.. takut abah marah.. haha.. nak dijadikan citer, masa zaman saya tadika dulu, kat satu kedai runcit ni ada jual gula-gula.. gula-gula tu macam lolipop la.. tapi yang special sangat dengan gula-gula sepuluh sen tu ialah..... ada cincin mainan yang sangat cantik dan pelbagai bentuk... berwarna-warni jugak.. ^^ 

anda rasa apa si firdaus ni buat agaknya? great! hari-hari dia pegi beli gula-gula ni... cincin tu dia bagi saya... saya tekankan dekat sini.. HARI-HARI... sekali lagi, HARI-HARI...boleh bayangkan tak time tu macam mana?? asal balik je office abah, tunjuk kat abah cincin yang firdaus bagi... hari ni bentuk bulat, esok bentuk love, esok lagi bentuk bintang dan sebagainya... banyak giler.. kejadah dia buat macam tu??? hahaha... tapi yang peliknya saya ni, saya ambik je pemberian dia.. =P walaupun time tu budak-budak lagi.. nak define makna cinta pun tak tau.. tapi saya ambik sebab cantik je.. rugi la tak ambik.. 

so, ma n abah ni memang dah tau sangat.. sebab cincin-cincin tu saya tak buang.. saya kumpul dan simpan.. bukan nak pakai pun.. *sebab malu, tiap kali pakai abah usik.. ketawa.. geram giler.. bila dah bengang sangat saya pun apa lagi.. nangis la kan.... hahahaha... *tu je yang saya mampu buat..  

but at last, saya buang jugak akhirnya... sebab budak-budak kan.. si firdaus ni buat bodoh je... hahaha =P tapi tu la hakikat.. masuk sekolah mana-mana pun, mesti ada je hadiah, surat atau biodata terselit bawah meja.. -_-'' yang malu, sayalah! sebab lupa nak buang semua surat-surat sebelum balik dari sekolah.. hakikat, abang-abang yang tak berhati perut time tu selambe badak je baca..geram!! apa yang saya mampu buat agak-agak? *mesti la nangis, jerit satu rumah suruh pulangkan balik surat-surat tu.. dia orang buat ape? ketawa terbahak-bahak dan ada modal nak sakat selama seminggu... -_-'' benci!!

menangis dekat ma.. ngadu-ngadu dekat ma apa yang alang n uda buat... ma cakap..''buat tak layan je...cakap balik kat diorang macam ni..'dah cantik, mestila ramai minat'....'' hahaha.. lol XD cantik ke?  sekarang tengah berperang dengan braces bagai...huh.. tapi berkesan jugak modal ma tuh.. lama2 diorang dah bosan n diam je... hahaha.. bagus!!

sekarang... umur saya? 20 tahun... rasanya cukup dewasa untuk mengenali erti cinta.. =) kadang-kadang manis, kadang-kadang pahit.. lebih pahit lagi daripada peria.. paling menyesal tentang cinta, bila saya melakukan banyak kesilapan dalam tempoh mengenali apa itu makna cinta.. jahilnya diri ini bila terkenang kisah lama... =) kalau boleh diundurkan masa, tak nak bercinta!! *ye ke? haha..

realiti sekarang, saya gembira dan tenang dengan hidup yang saya miliki.. walaupun begitu, saya masih mempunyai hati dan perasaan yang tak boleh nak lari daripada hakikat cinta.. saya manusia biasa kan? =) mempunyai iman yang kadang kala 'kembang' dan adakalanya 'kempis'... XD

hakikat cinta, menyebabkan saya selalu terpesong jauh dari tujuan asal.. menyebabkan mood untuk belajar berubah-ubah mengikut perasaan.. haha

sekarang, saya hanya biarkan masa dan keadaan yang tentukan... =)  

2 comments:

  1. ye betul tu cik intan. malam ni cepat wat solat istikarah tau.wat utk husna skali...hehehe

    ReplyDelete
  2. dah buat dah husma.. tp skang tak tau la.. =)

    ReplyDelete